Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A szponzor szerepe a hálózatépítésben! Ez lehet sokaknak érzékeny téma, és igazából nagyon nehéz erre megfelelő választ adni, mi a jó, legjobb vagy optimális?! Sokszor talán az elején kéne - MLM magazin
részletek »

Kiket és hogyan szponzorálj az MLM-ben?

MLM Magazin! Mit, miért, hogyan, merre? Kérdések amelyek a legtöbb emberben felmerülnek amikor eldönti, hogy hálózatépítéssel próbálkozik és MLM network marketing munkával épít magának passzív jövedelem termelő vállalkozást! Ebben próbálunk segíteni!
MLM magazin
Itt vagy: MLM magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Kiket és hogyan szponzorálj az MLM-ben?
Kiket és hogyan szponzorálj az MLM-ben?
A jó szponzor jó vezető!
A szponzor szerepe a hálózatépítésben! Ez lehet sokaknak érzékeny téma, és igazából nagyon nehéz erre megfelelő választ adni, mi a jó, legjobb vagy optimális?! Sokszor talán az elején kéne tisztázni, hogy mit vár valaki a szponzorától? Akkor talán nem hallanánk ilyen keserű hangokat néha, hogy: Cserben hagyott a szponzorom! Nem számíthatok a szponzoromra! Azt se tudom már ki a szponzorom,nincs kihez forduljak.
Az MLM rendszerekben, általában a csatlakozás előtt, az új jelölt, csatlakozó eleve úgy választ szponzort, felső vonalat, hogy az neki a legkedvezőbb legyen. Hacsak, nem ott és akkor induló hálózatról van szó, amikor még nincs választék, referencia, akkor ez elég jól kezelhető. Az érdeklődő általában eleve, egy személyes kapcsolat, megkeresés, és beszélgetés után kapcsolódik a szponzorához, aki neki az üzletet, a termékeket megmutatta.

Az internet elterjedése, ma már ezt a helyzetet alaposan megváltoztatta. Az online hálózatépítésnek ezért lett és lesz egyre nagyobb szerepe. Ma már az emberek, szinte az élet bármely területén, mielőtt döntést hoznának, - először megnézem a neten - magatartást tanúsítanak!

Vagyis ha hallanak valamiről, beszélgetnek valamiről, találkoznak valami új érdekes információval, akkor nem ott helyben hoznak döntést, hanem hazamennek és utánajárnak a dolgoknak.
Rákeresnek a cégre, a termékekre és mivel nagyon fontos, hogy milyen segítséget kaphatnak, MLM esetében sokszor, arra is rákeresnek, hogy kik a vezetők, a szponzorok és kihez érné meg legjobban csatlakozni. Sokszor van olyan is, hogy valaki annyira bizonytalan, hogy több weboldalon is kér visszahívást, vagy olyan is, hogy több helyen is beregisztrál, ezzel a szponzoroknak elég nehéz helyzeteket teremtve, hogy döntsék el, akkor melyik regisztráció lenne az érvényes?!

Kit nevezhetünk szponzornak?

Azzal, hogy valaki beléptet embereket egy rendszerbe, még nem végezte el a teendőit, sőt a passzív jövedelem, az anyagi függetlenség szempontjából, igazából, akkor kezdődik a lényeg! Aki csak arra hajt rá, hogy emberek IGENT mondjanak, befizessék a kezdőcsomagot, és utána magukra hagyják őket, ott nagy eséllyel, pilótajátékkal van dolgunk, ahol a pénz az emberek beléptetéséből származik!

Sokszor maga a marketingterv is ezt kényszeríti ki, azzal, hogy az óriás, nagy értékű kezdőcsomagokat jutalmazza, óriási előnyökkel, és ahhoz köt bizonyos kvalifikációkat, későbbi részesedéseket! Az ilyen esetekben jellemző, hogy a pénzorientált szponzorok elsősorban az ászokat keresik! Az olyan embereket, akiket rá lehet venni, a remélt nyereség fényében, hogy megvegyék a cég legnagyobb kezdőcsomagját.
A legnagyobb kifizetéseket, előnyöket ezek az emberek hozzák, így logikusnak tűnik, hogy erre hajtanak.
A következő hónapok esetleges kis vásárlásai, már nem akkora összegek, így sokszor az ilyen szponzor mindig az új és újabb nagy jelöltre, befizetésre koncentrál, és hamar magára hagyja a nagy áldozatokat hozó új belépőt!

Ennek ellentéte se jó azonban, amikor valaki karitatív tevékenységnek fogja fel az MLM-et, és csupa olyan embert csatlakoztat, akiknek nincs se pénzük, se affinitásuk, se változásra való hajlandóságuk és csupán arra vehetők rá, hogy a legkisebb összeggel, egy kis termékkel csatlakozzanak a hálózatunkhoz!

Ez MLM öngyilkossággal ér fel, mert rengeteg idődet fogja elvenni, hogy kicsikarj belőlük valami eredményt, viszont anyagi hasznod semmi lesz ! Ez se jó!

A legkorrektebb az, ha olyanokat szponzorálsz be az üzletedbe, akik hajlandóak áldozatokat hozni, tenni az álmaikért, még ha nem is tudnak üzleti csomaggal belépni! Nem csak az az ász, aki sok pénzt fektet be, hanem az, aki kész a változásra, a tanulásra, fejlődésre és aktívan részt vesz a képzésekben és a valós munkában. Lehet, hogy lassabban hozza a nagy számokat, eredményeket, de tény, hogy sokan vannak, akik elsőre nem tűntek ásznak, de a helyes hozzáállásuk miatt pár év alatt azzá váltak, és megérte beléjük időt fektetni!

1Az igazi szponzori kapcsolat akkor ideális, ha a szponzor már elért valamilyen szintet, és megtudja tanítani a csatlakozónak, ő hogy tud oda jutni. Van már valami, amit át tud adni, meg tud tanítani, és másolható! Ha az ő sikere a szerencsének, vagy az ő személyes különleges tulajdonságainak köszönhető az nem túl jó, mert az nem másolható. Ilyenkor fontos megtalálni mi az, ami mindkettőjüknek megy, és abban közösen gyakorolni, együtt dolgozni!

Hagyományos MLM rendszerekben ez a szponzori kapcsolat elég erős!
A szponzor elnevezés is ezt sugallja! Mert kik szoktak lenni a szponzorok, hagyományos értelemben?


Olyan emberek, cégek, akik támogatnak anyagilag valami ügyet, legtöbbször sporteseményt, versenyzőt, s ennek fejében ők is haszonban részesülnek a reklámfelületek által például.

Vagyis szponzorálni annyit jelent, a saját hasznunk érdekében támogatunk valakit, akinek a sikerében így érdekeltek vagyunk! Ahogy mondani szokás MLM körökben, minél több embernek segítesz elérni a saját céljait, annál közelebb kerülsz te is a saját célod eléréséhez!

Ezért van, hogy sok MLM cégnél a kezdőcsomagba bele van építve egy gyors bónusz, amit a csatlakozó befizetéséből, azonnal megkap a szponzor. Első hallásra ez olyan fura, olyan szokatlan és ellenszenves is lehet, de ha belegondolunk, hogy az ilyen rendszereknél, a szponzor a pénzével és idejével is támogatni fogja a csatlakozót, nem is olyan igazságtalan. / Persze ez csak akkor elfogadható, ha ez nem terjed ki a sima fogyasztókra, akik nem igényelnek szponzorálást, nem akarnak pénzt keresni./
De aki akar, ott a szponzor telefonálgatni fog, utazni, rendezvényeket, találkozókat szervezni, levezetni és ezek pénzébe és idejébe kerülnek!

Van, aki szereti az ilyen szoros szponzorálást, van, akit ez taszít. Van, aki igényli az ilyen támogatást, motiválást, mentorálást, számonkérést, ellenőrzést van, akit meg eltávolít, és nem szereti a sürgetést, kontrollálást, és ilyen típusú vezetést!

Ilyen esetekben a szponzor feltérképezi a belépő céljait, álmait és megpróbálja megterveztetni vele a következő hónapok feladatait, munkáját. Névlistát írat és általában az első 7 telefonhívásnál és bemutatónál jelen van, sokszor levezeti azt, miközben a szponzorált tanul.

A tapasztalat az, hogy ez nem mindig működik ilyen egyszerűen, sokan nem szeretik, ha tempót diktálnak nekik, és úgy érzik, arra megy ki a játék, hogy ledarálják az ismeretségi körét és lenyúlják a kapcsolati tőkéjüket. És hát félelmüknek sokszor van is alapja, mert sok szponzor van ilyen ászkereső üzemmódban, vagyis maga az ember nem is fontos neki csak a névlistája!

Fordítva is előfordulhatnak visszásságok. Például ha valaki, úgy képzeli, hogy a szponzornak csak kötelességei vannak, hogy neki kell mindenben segíteni, a belépő helyett is dolgozni, hozni és adni embereket a rendszerbe, idejét és pénzét is befektetve. De a jó szponzori kapcsolat nem alapulhat elvárásokon semelyik fél részéről sem!

Az online hálózatépítésnél ezek a dolgok is kicsit vagy nagyon másképp vannak sokszor.


Nem csak a toborzás történik online, de sokszor a szponzorálás folyamata is.

Tapasztalatom szerint, akik tartanak az offline hagyományos MLM formától, azok a szponzorálás területén is féltve őrzik a szabadságukat. Nem igénylik a személyes vezetést, irányítást, szeretnek megmaradni a számítógép mögött. Persze vannak kivételek, de én gyakran ilyen hozzáállásokba ütközöm, ezzel találkozom. Ez annyira nem is rossz, mert ha az emberek jó ízűen csinálnak valamit, a maguk tempójában, elvárások, kötelezettségek nélkül az még jó is lehet. A fő gond a számon kérhetőségen van. Egyértelmű, hogy senki se játszhatja a főnököt az MLM-ben, mert nincs is joga hozzá, meg el is taszítja magától ezzel az embereket, akik zömében a szabadság miatt csatlakoztak, mert nem akartak több főnököt! Viszont ez az eredményekben is meg látszik!

Ha nincsen személyes találkozás, kontaktus, elvárás, ígéret stb. akkor könnyen belép a halogatás és a feladatok tologatása mindig későbbre!

DXN MLM képzés: http://dxnonlineteam.info/

Számtalanszor tapasztaltam, hogy a webkonferencián tanultakat, a hírlevélben kiküldött vagy weboldalra feltett oktatóvideókat nagyon kevesen nézték meg és még kevesebben tették meg a benne leírtakat.

Nagyon nehéz eltalálni, mikor mi a jó, ki mit igényel? Van, akire ha rákérdezel, rögtön számonkérésnek veszi, van aki viszont igényelné a szorosabb kontaktust, de nem mer szólni.
Számtalanszor megkaptam, hogy túl sokszor és túl hosszan írok hírleveleket, de van olyan, aki pedig ezekért hálás.

Másik fontos dolog az online hálózatépítésnél, hogy más a szponzorálás és más az információ átadás.
Az információk tömege az ilyen helyeken fent van egy céges webirodában, intranetben ahol mindenkinek ingyen hozzáférhető! A szponzor feladata, hogy erre felhívja a figyelmet, nem több!
Az új tag, hogy valamit meg akar tudni, nem az a cél, hogy állandóan a szponzort hívogassa, hanem keresse meg maga az információkat, használja őket, csinálja meg a feladatokat, és ha valami nagyon nem megy, akkor forduljon a szponzorához segítségért!

Ez nagyon fontos szabály, mert mindenki a szabadság miatt csatlakozik az MLM-hez és a szabadság része a sok szabadidő is! De ha egy szponzornak éjjel nappal olyan levelekre kell válaszolnia, amikre a válasz ott van az intranetben, akkor belefáradhat, és úgy érzi nem ezt akarta mikor belekezdett!
Vigyázzunk egymás szabadságára!

Egészséges DXN ganoderma kávé: http://azegeszsegeskave.info/

Ugyanígy fontos a szponzorvonal használata! Mint mondtam mindenki a szabadságra törekszik, és senkise viheti a vállán az egész hálózatot! Ezért akkor jó ha mindenki mondjuk talál 6 vezetőt és velük dolgozik, őket szponzorálja és megtanítja őket, hogyan találjanak és neveljenek ők is 6 vezetőt stb.

Ezzel a 6 vezetővel és jól felépített rendszerrel több százezres hálózatot is lehet vezetni! De ha az új tagok minden mélységből nem a közvetlen szponzorukat keresik, hanem rögtön feljebb mennek, akkor felborul a rend és egy emberre nehezedik minden teher!

Természetesen lehetünk jóban a felsőbb és legfelsőbb szponzorainkkal is, de az ő könnyebbségük érdekében, ha valami kérdés probléma merül fel, fontos, hogy ezt először a legközelebbi szponzornak jelezd és majd ő tovább viszi, ha nem tud benne válaszolni, segíteni!

Felmerül sokszor a kérdés, hogy lehet-e a szponzor a hibás, ha nem működik valakinek az üzlet?
Én úgy gondolom, hogy nem. Persze szerencsés, ha az ember olyan szponzort talál, aki profi abban, amit csinál, másolható rendszere van és jól tud segíteni, megtanítani dolgokat, de ha ez nincs meg, úgy gondolom akkor se kell feladni, és a szponzor hibáira hivatkozva feladni az üzletet.
Ha valakinek megfelelő a hozzáállása, a miértje és erős álmai céljai vannak, akkor szponzor nélkül is megfogja találni a hogyanokat, és eszközöket!

Azért néhány pontban összefoglalnám, milyen szerintem egy jó szponzor, jó vezető:

- Nem az embereket használja az üzlete építéséhez, hanem az üzletet használja az emberek építésére!

- Mindig jó vele együtt lenni, az ember mindig többnek érzi magát mellette!

- Mindig talál valamit, amiért megdicsérhet, nem hibáztat!

- Mindig többre tart képesnek, mint amire te saját magad!

- A társaságában biztonságban érzed magad!

- Nem lenyom, hanem felemel!

- Tud motiválni, és előhozni az emberből a jót!

- Nem manipulál, nem támaszt elvárásokat, ehelyett példát mutat, és kívánatossá teszi azt, amire rá akar venni! Például rendezvényre járás, nyilvános szereplés stb.

- Nem fényezi magát, nem dicsekszik, nem tulajdonítja magának az eredményeket, alázatos!

- Úgy tud vezetni, hogy észre se veszed, hogy az ő tervei szerint cselekszel!

- Mindig mindenben élen jár, példát mutat!

Mit szeretnél a szponzorodtól?

Gondold át és mond el neki, hátha ő is ezt szeretné, csak nem akar feléd nyomulniJ

- Hívjon fel naponta? Többször érdeklődjön, hogy létedről?

- Kérje számon vállalásaidat, eredményedet, sikerességedet?

- Ellenőrizze az életjeleidet - meghívások száma, bemutatók száma, rendezvények stb!?

- Mondja el sokkal többször, hogy hálás érted, bátorítson jobban?

- Rágja jobban a szádba, hogy mit kell csinálni, legyen türelmesebb?

- Adjon konkrétabb útmutatást, a mit és hogyanról?

- Hívja fel ő az ismerőseidet, tartson ő veled több bemutatót, amíg belejössz?

- Adjon üzleti tervet neked, tűzzön ki helyetted célokat?

Nos, ezek nem mind jó elvárások, de mindenesetre jó ha közös nevezőre tudtok jönni, és amiben még ő se bátor, sikeres akkor keresnétek valakit a felső vonalban aki igen. Ha pedig nincs akkor meg kell tanulni közösen és gyakorolni kell.

Ha jól működik egy szponzori kapcsolat, akár barátság is lehet belőle!

A legfontosabb dolgok összegzésképp!

Mindig bölcsen és előrelátóan válassz szponzort, mert váltani nem lehet, csak az egész struktúrád elvesztésével.

Áldás, ha van egy jó szponzorod, de az eredményed sikereid csakis tőled függnek, nem foghatod a szponzorodra, nem az ő dolga, hogy helyetted felépítse a hálózatod!

Keresd meg magad a választ a webirodában, és csak akkor keresd a szponzort ha végleg elakadtál!

Tisztázd a szponzoroddal mit szeretnél tőle, milyen mélységben akarod, hogy beleszóljon a dolgaidba, és mennyi segítséget várnál tőle!

A felsőbb szponzoraiddal is lehetsz jóban, de fontos, hogy tartsd be a szolgálati útvonalat és a közvetlen szponzorodnak, vagy legfeljebb a közvetlen gyémántodnak írj ha gondod, kérdésed van, és majd ő tovább viszi ha nem tudja a választ nem tud segíteni!

Élvezd a hálózatépítést és engedd, hogy a szponzoraid is élvezzék! A keserűségeidet, problémáidat, csalódásaidat próbáld egyre inkább magad megharcolni, legyőzni, fejlődj a személyiségedben, mert a szponzorok nem lelki szemetesládák, hogy állandóan a tagok nehezteléseit kezeljék! Természetesen az elején ez a dolguk, de a cél, hogy az új tagok készek legyenek a személyiség fejlődésre, és a változások végrehajtására.

Ha komoly pénzeket akarsz keresni az MLM-ből, nem úszhatod meg, hogy te is szponzorrá vezetővé ne válj!

Szponzornak lenni jó dolog! Segíteni másoknak jó dolog! Szeretni az embereket a legjobb dolog!

Sikeres szponzorálást mindenkinek!
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - DXN,szponzorálás,szponzor,képzés,mlm,
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2016-03-05 14:04:59
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü